18 oktober 2010

Ett brev betyder så mycket



(Bilden är tagen av en god vän)

Förra årets delades inte 271.000 brev ut i Sverige på grund av fel adress eller ofullständiga uppgifter. Vanligast är fenomenet i storstadsregionerna. I t.ex. Stockholm var ökningen i det här fallet 34 procent jämfört med 2008.

Jag har själv råkat ut för det flera gånger. I ett fall gällde det ett brev som en anhörig skrev till mig från sin dödsbädd. Då hade jag hunnit flytta till en grannkommun. Trots att det bara finns en enda med mitt namn i Sverige (och förmodligen hela världen) så gjorde sig inte Posten besväret att få fram brevet. Det försvann.

I några andra fall vet jag att det inte berodde på fel adress eftersom jag själv hade textat den noggrant. Det gällde i båda fallen filmer jag sänt till framkallning och kopiering. Det ena var den film vi tagit under vårt bröllop och vår bröllopsresa.

Det har säkert hänt fler gånger som man inte vet om. Lika bra det.

Inga kommentarer: